Η Κοινωνία δε χτίζεται σε μία παλάμη που ζητιανεύει,
αλλά σε αυτή που σφίγγεται σε μία γροθιά

Πέστα Χρυσόστομε !

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Παρασκευόπουλος: Κι εγώ στο παρελθόν έχω υπάρξει «Πάνος Λάμπρου»...


Παρασκευόπουλος: Κι εγώ στο παρελθόν έχω υπάρξει «Πάνος Λάμπρου»...Παρασκευόπουλος: Κι εγώ στο παρελθόν έχω υπάρξει «Πάνος Λάμπρου»...
Πλήρη στήριξη στον Πάνο Λάμπρου παρείχε ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος κατά την αρχική του τοποθέτηση στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ,υποστηρίζοντας ότι στο παρελθόν και ο ίδιος έχει λειτουργήσει ως «Λάμπρου».

Ο υπουργός υποστήριξε ότι τον κ. Λάμπρου τον γνώριζε από το παρελθόν και τον θεωρεί «σοβαρό και μετρημένο». Επισήμανε ωστόσο ότι για την πρόσληψή του ως μετακλητό του τον συνέστησαν νυν και πρώην βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να σταλεί ως διαμεσολαβητής στις φυλακές που εκείνη την περίοδο πραγματοποιούταν εξεγέρσεις και απεργίες πείνας....

...

Τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του κ. Παρασκευόπουλου έχουν ως εξής:

-Τον Ιανουάριο, αρχές Φεβρουαρίου βρέθηκα ενώπιον δύσκολης κατάστασης στις φυλακές με δύο χαρακτηριστικά: Γενικευμένη αναταραχή με μορφή εξεγέρσεων και απεργιών πείνας, υπερπληθυσμός και κακές συνθήκες για κρατουμένους με προβλήματα υγείας. Το φαινόμενο του υπερπληθυσμού είχε οδηγήσει σε καταδίκες της χώρας από ευρωδικαστήριο. Εκκρεμούν άλλες 192 υποθέσεις σε βάρος της χώρας μας. Οι προηγούμενες περίπου 10 μας κόστισαν 1 εκατ. ευρώ. Καταλαβαίνει κανείς ότι αν συνεχιζόταν πόσο θα ήταν το κόστος το ανθρωπιστικό και το οικονομικό.


-Επρεπε να λύσουμε αυτό το πρόβλημα με σχέδιο για βελτίωση των συνθηκών και αποσυμφόρησης


-Για την αντιμετώπιση των εξεγέρσεων μου φάνηκε ότι θα ήταν δύσκολο να περιφέρομαι σε όλες τις φυλακές για απόσβεση προβλημάτων. Μια επίσκεψη στο υπουργείο από ομάδα βουλευτών και πρώην βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που είχε ασχοληθεί με θέματα δικαιοσύνης μου γνώρισαν τον κ. Πάνο Λάμπρου ως άνθρωπο που μπορεί να έρθει σε επαφή με κρατούμενους και να συμβάλει σε κατευνασμό των εντάσεων


- Τον κ. Λαμπρου τον γνωρίζω χρόνια και μου έκανε εντύπωση η σοβαρότητά του. Σοβαρός μετρημένος και λογικός. Σκέφτηκα ότι οι υπηρεσίες του θα μου είναι χρήσιμες. Ο Λάμπρου εκτέλεσε το καθήκον με δική μου εντολή. Να επισκέπτεται τα κρατητήρια να εκθέτει τις απόψεις μας και να ακούει τα αιτήματά τους


-Έγινε σύγχυση των συζητήσεων. Οι συζητήσεις είχαν στόχο την νομιμότητα και όχι την παρανομία… δεν έχουν εχουν σχέση με άλλου είδους συζητήσεις ή συνομωσίες.


-Ο κ. Λάμπρου στις φυλακές προσπάθησε να αποσβέσει τις ταραχές. Προσπάθησε να μιλήσει στην γλώσσα τους. Δεν περίμενα ότι θα χρησιμοποιήσει πληθυντικό ή νομικά επιχειρήματα αλλά θα συμπεριφερθεί με τέτοιο τρόπο που να είναι αποτελεσματικός για να επιφέρει ηρεμία στον χώρο των φυλακών.


-Θυμίζω ένα δεδομένο. Οι επαφές του κ. Λάμπρου με την εντολή του υπ Δικαιοσύνης διεθνοποιήθηκαν. Όμως, στην χώρα μας υπάρχει μακριά παράδοση συζητήσεων με κρατούμενους για την σβέση διαφόρων «πυρκαγιών» και διαμόρφωση νομοθεσίας. Εν έτη 1990 είχαμε εξέγερση στον Κορυδαλλό επί 3 μήνες. Δεν μπορούσε το Κράτος να αντιμετωπίσει την κατάσταση παρά μόνο με επέμβαση αστυνομίας που θα ήταν αιματηρή. Τότε ο εμπνευσμένος υπουργός Αθανάσιος Κανελλόπουλος αντί να δώσει εντολή στην ΕΛΑΣ θέλησε να μιλήσει να ακούσει τα αιτήματα κρατουμένων και να δει ποια μπορούν να γίνουν αποδεκτά. Ο Κανελλόπουλος έκανε κάτι που σήμερα θεωρείται αδιανόητο. Ενέθεσε σε μια επιτροπή αλλά θέλησε να ακούσει και ο ίδιος. Τους κάλεσε στο γραφείο του. ¨Ηταν 5 άνθρωποι με βαριές καταδίκες κάποιοι ανθρωποκτόνοι. Αυτούς τους άκουσε, τους κέρασε και πίτσα και μετά συνέστησε νομοπαρασκευαστική επιτροπή αναθέτοντας να επεξεργαστεί τα αιτήματα κρατουμένων. Συμμετείχα σε αυτή την επιτροπή. Η νομοπαρασκευαστική κατέληξε σε κείμενο και κάποιες από τις προτάσεις – όπως κατάργηση θανατικής ποινής – έγιναν αργότερα αποδεκτή. Το 2ο επι Βενιζέλου. Και στις δύο περιπτώσεις ήμουν «ο Λάμπρου» που έκανε την συζήτηση για κατευνασμό και επεξεργασία νόμου. Με εντολή Βενιζέλου πήγα στην Πάτρα. Ακούσαμε τα αιτήματα κρατουμένων και στην συνέχεια έγινε ο νόμος πολύ καλός που καταξιώθηκε. Τότε έπαυσε η προφυλάκιση για πλημμελήματα, περιορισμός αναγωγή πλημμελημάτων σε κακουργήματα κ.α. Ρυθμίσεις με βάση αιτήματα κρατουμένων. Αυτή η ιστορία έχει έκτοτε επαναληφθεί αρκετές φορές.


-Κατά την διάρκεια των επαφών του κ. Λαμπρου τα υπουργεία Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη λάμβαναν σημειώματα για την αποφυγή καταστάσεων. Σημειώματα ανυπόγραφα αλλά εξαιρετικά χρήσιμα για την γνώση της κατάστασης. Ηταν σημειώματα από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, ενδεχομένως και από ΕΥΠ αλλά ανυπόγραφα.


-Τα σημειώματα αποτύπωναν τους διαλόγους και του κ. Λάμπρου. Οι διάλογοι αυτοί δεν έδειχναν μια συμπεριφορά του κ. Λάμπρου που να τους ξεσηκώνει στην παρανομία. Ισα ίσα τους έλεγε ότι θα μεταφέρει τα αιτήματα τους στο υπουργείο Δικαιοσύνης.


-Αυτές οι συνομιλίες δεν οδήγησαν σε υπαγόρευση νομοθεσίας. Αποδεικνύεται όχι μόνο από τα έγγραφα που ελάμβανα αλλά και από την εξέλιξη πραγμάτων. Τα κυριότερα αιτήματα δεν έγιναν αποδεκτά. Τα αιτήματά τους όπως κατάργηση τρομονόμου, κατάργηση του αρ. 187 του Π.Κ. για τρομονόμο, κατάργηση της λήψης DNA και άλλες μεταρρυθμίσεις που δεν έγιναν. Αποκρούστηκαν τα χειρότερα αιτήματά τους. Ο νόμους που προέκυψε δεν προέκυψε στην βάση των αιτημάτων τους. Άλλωστε οι διατάξεις είχαν προαναγγελθεί με τις προγραμματικές μου δηλώσεις όπως η κατάργηση φυλακών τύπου Γ’.


-Στα μηνύματα που λάμβανα από την αστυνομία σχετικά με την δράση ομάδων - μέρος των οποίων ήταν εντός φυλακών και μέρος εκτός αυτών - έβλεπα και εγώ απειλές που αφορούσαν και το δικό μου πρόσωπο. Υβριστικές εκφράσεις και κατά του κ. Πανούση και του δικού μου προσώπου.


-Τι έκανα; Δεν ανησύχησα γιατί έχω καλή αστυνομική φύλαξη και δεν λογικό να απευθυνθώ στην ΕΛΑΣ όταν η ΕΛΑΣ που παρείχε την πληροφόρηση


-Οι απειλές δεν ήταν απλώς ανακοινώσεις αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν εξειδικευμένες απειλές και έμπρακτες


-Οι υπουργοί Δικαιοσύνης που έχουν να κάνουν με δύσκολους πληθυσμούς αντιμετωπίζουν απειλές. Το ίδιο συμβαίνει με τον κ. Αθανασίου έχω διαβάσει γκράφιτι και απειλές . Και σε βάρος του κ. Χρυσοχοϊδη. Ημουν δίπλα στον κ. Κουβελάκη που είχε βιώσει απειλές - όχι μόνο είχε ακούσει.


-Στα έγγραφα αυτά έβλεπα και τέτοιες εκφράσεις και σε βάρος του κ. Πανούση και εμού.


-Εγινε συνάντηση με εμένα τον κ. Πανούση και τον κ. Λάμπρου. Ο Πανούσης ανησυχούσε και πίστευε ότι ο κ. Λάμπρου θα μπορούσε να βοηθήσει να λυθούν παρεξηγήσεις και απειλές εις βάρους του.


-Οσα σημειώματα μου έδωσε η ΕΛΑΣ το σύνολο τους το έχω καταστρέψει. Τα πρώτα αμέσως μετά την παραλαβή τους και τα υπόλοιπα με την προκήρυξη εκλογών.


-Μπορώ να σας δώσω από το διαδίκτυο δημοσιεύματα με απειλές εις βάρος μου. Οι συνήθεις χαρακτηρισμοί που μου δίδουν είναι «βασανιστής ή Πόντιος Πιλάτος» . Πρώτο έχουν τον κ. Πανούση και μετά εγώ εμφανίζομαι ως Πόντιος Πιλάτος.


-Προς το τέλος είχα προστριβές με τον κ. Πανούση. Η πρώτη όταν είπε ότι κάποιος κρατούμενος θα δολοφονηθεί. Η δεύτερη όταν υπήρξε πρωτοβουλία που απηχούσε τους Πυρήνες της Φωτιάς. Είχαν ανακοίνωση η οποία αναφερόταν υβριστικά σε Πανούση και εμένα για μια επέμβαση στον Κορυδαλλό. Στην ανακοίνωση χαρακτήριζαν «φασίστα υπερ υπουργό» τον Πανούση και μετά για εμένα έλεγαν ότι τηρώ σιγή ιχθύος και έχω παραχωρήσει τις φυλακές στον Πανούση. Με χαρακτήριζε Πόντιο Πιλάτο.


-Σε αυτή την καταγγελία απάντησε ο κ. Πανούσης λέγοντας ότι ο ίδιος δεν ζήτησε από ΕΛΑΣ να κάνει βίαια επέμβαση στον Κορυδαλλό και το ζήτησαν άλλοι υπεύθυνοι που κρύβονται. Αυτοί όροι χρησιμοποιούνταν από κρατούμενους για εμένα. Τοτε υπήρξε επικοινωνία μου με Πανούση που μου διαμαρτυρήθηκε ότι δεν διέψευσα. Απάντησα και με έγγραφο και σε τηλεφώνημα του είπα ότι : σε αστυνομία εντολές δίνει μόνο η ιεραρχία. Εγώ ως υπουργός δίνω εντολές στο σωφρονιστικό προσωπικό. Στη μη διάψευση του απάντησα ότι δεν απαντώ σε δημοσιεύματα– δεν είχε νόημα ο διάλογος υπουργού Δικαιοσύνης με έξαλλα κείμενα – του είπα ότι δεν απαντώ και ότι ήταν υπερβολικό 2 υπουργοί να κάνουν διάψευση. Του παραπονέθηκα ότι δεν με «φωτογραφίζει»


-Κάποια στιγμή μου είχε πει ότι πιστεύει ότι ο κ. Λαμπρου δεν μιλά για να σβήνει «πυρκαγιές» αλλά τους συντονίζει κιόλας. Του είπα ότι δεν το βλέπω αυτό σε κανένα από τα σημειώματα. Όμως ούτε ο Πανούσης μου το είπε βασισμένο σε πραγματικά περιστατικά αλλά ως εκτίμηση.


-Η μήνυση αποφασίστηκε την στιγμή που στην τηλεόραση είχε εμφανιστεί ένας αριθμός εγγράφων ως κείμενα της ΕΥΠ - δεν ήταν γνωστό από πού προέρχονται- . Γι αυτό έγινε κατ' αγνώστων. Δεν ήταν γνωστό τότε ότι ο Πανουσης τα έδωσε γι αυτό και δεν έγινε εναντίον του. Φυσικά και γίνεται μνεία του ονόματός του καθώς είχε αναφερθεί σε αυτά τα έγγραφα. Λογω ανησυχίας της κυβέρνησης για φαινόμενο ενώπιον Τύπου να παρελαύνουν σωρηδόν έγγραφα μυστικών υπηρεσιών που θα έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια της χώρας. Η μήνυση ισως να βοήθησε στο να μην συνεχιστεί η διαρροή εγγράφων.


Πηγή:protothema.gr


Click here to

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε ελεύθερα να κάνετε προτάσεις και σχόλια, χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα. Εάν στην επιλογή προφίλ βάλετε τη λέξη ανώνυμος, δεν μπορεί κανένας να μάθει την ταυτοτητά σας.

Related Posts with Thumbnails
Δυναμή μας στο νέο Blog Ρόδου, είναι η δική σας συμμετοχή, με τις προτάσεις και τα σχόλια σας.


Μη ψιθυρίζετε. Φωνάξετε δυνατά την άποψη σας.

greek blog, blogs, greek blogger,bloggers, ksipnistere, rc-café, epirus-ellas, rodosblog-xrisostomos, xrisostomos, xrysostomos, χρυσόστομος blog, ktikio, kafeneio-gr, kafeneio, tro-ma-ktiko, akommatistoi-istologoi, taxalia, press-gr, rc-café, olympia.gr, troktiko, tro-kti-ko, fimotro, gazzetta.gr, gazzetta.gr, news24gr, totefteri, sarotiko, apneagr,greek blog, blogs, greek blogger,bloggers, ksipnistere, rc-café, epirus-ellas, rodosblog-xrisostomos, xrisostomos, xrysostomos, χρυσόστομος blog, ktikio, kafeneio-gr, kafeneio, tro-ma-ktiko, akommatistoi-istologoi, taxalia, press-gr, rc-café, olympia.gr, troktiko, tro-kti-ko, fimotro, gazzetta.gr, gazzetta.gr, news24gr, totefteri, sarotiko, apneagr,troktiko73-10.blogspot Ακομματιστοι Ελληνες Ιστολογοι

πέστα Χρυσόστομε,Pesta Xrysostome,pesta Χρυσόστομε


Τι γράφουν οι bloggers σήμερα


Xrisostomos Rodos Blog

Xrisostomos Rodos Blog

The Secret Real Truth

The Secret Real Truth

oxaxanoulis

oxaxanoulis

Stat